reklama

Klamstvo naše každodenné...

Mužská hlúposť a ženská naivita...Aj takýto argument možno použiť pri našom každodennom živote. Stretávame sa s tým všade, mnohokrát vidíme utrpenie čo spôsobí práve klamstvo. Oplatí sa nám to všetko?Kvôli jednej jedinej veci?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (20)

Prečo chceme zo vzťahu brať to pozitívne a nežiť s tým všetkým?Prečo, už ak sme sa rozhodli pre vzťah, nedokážeme žiť "čisto"? Krása spočíva v živote samotnom, brať zo vzťahu dobré, ale aj zlé...Na ako dlho sme ochotní niesť tie všetky negatíva, kde je tá hranica, až pokým si povieme:" A dosť, teraz už stačí!?"
Prečo existujú vzťahy a "vzťahy", a prečo sa vlastne v jednej fáze navzájom prelínajú?

Ak sa obzrieme tak to vidíme všade. Každý si chce svoj život užívať, každý chce mať peniaze, sex a robotu, v ktorej sa nepretrhne a bude mať...Ak si predstavíme Maslowovu pyramídu potrieb tak tieto potreby, ktoré som vymenoval sú len na jej spodnej časti. Čím to je, ohlúpli sme? Je to dané dobou, spoločnosťou?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ak by som sa spýtal anonymne tak určite odpovede, takého typu čo som napísal, by som nedostal. Veľa ľudí by radšej napísalo bohvieaké odpovede, len aby nepoukázali na ne. Mohlo by to byť dané tým, že by sa báli si priznať svoju pravú tvár samy pred sebou?

Je lepšie žiť v klame než si priznať pravdu?

Pravda a priznanie je prvý krok od liečby zo závislosti, a my všetci sme závislí od klamstiev, intríg a spôsobovania si bolesti. Škodoradosť najlepšia radosť. Vtipy o mentálne retardovaných, rôzne televízne relácie, ktoré nútia ľuďom presne také správanie. Výsmech, ktorý pramení zo strachu z nepoznaného, to je väčšinou tá pravá tvár, ktorá predchádza klamaniu. Takéto primitívnosti nás mnohokrát viac zaujímajú než samotná realita.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V mojom predchádzajúcom článku som písal ako oklamať realitu resp. som sa priznal ako to vidím ja. Musel som si Vás pripraviť na niečo väčšie a to je asi táto kúra, očistenie sa od klamstiev.

V živote som toho toľko naklamal, že keby som si mal všetko pamätať tak by som mal veľkú hlavu asi ako po víkende strávenom s priateľkou.:) Hanbím sa za svoje klamstvá, ale viem, že časom sa nám aj tak všetko vráti. Čiže sa teším na to ako to bude vyzerať so mnou, ale som pripravený. Radšej realitu krutú, tvrdú a potom ten pokoj a ignorácia všetkého čoho budem zbavený.

Prečo to vlastne robíme?
Ak teraz zaklameme, tak väčšinou získame čas, výhodu.(označíme ju V) Naopak, ak sa nám na klamstvo príde, tak nielen, že ju stratíme ale ideme ešte do mínusu.(označíme ju N) Okrem týchto faktov tam pričítajme risk/riziko že nám na to prídu.(označíme r). Klamstvo, čiže náš výsledok.(označíme K).
Dostaneme jednoduché vzorčeky:

SkryťVypnúť reklamu
reklama

K1=V . 1/r

K2=N . r

K1=K2

a výsledky a ich závery: ak K1>V, tak človek klame resp. zaklame

Jednoducho je postavený náš mozog, ktorý nás núti klamať. Je nám to, ale osožné? Vzdávame sa reality a necháme, opäť pre súčasnú výhodu, narastať potenciálne riziko, ktoré by bolo v tom momente menšie. Čiže, ak nám na klamstvo prídu, tak dôsledky sú už podporené, zvýšené o hodnotu nášho klamstva resp. o našu vlastnú chybu, ktorá dodáva tomu problému gigantické rozmery oproti problému, ktorý sme prekryli klamstvom.

Klamstvo má v prípadoch, keď je zistené, silnú akceleračnú silu narastania problému. Jednoznačne na vyriešenie problému. Väčšinou aj kumuluje ďalšie klamstvá. Čiže oplatí sa?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ešte predchádzajúci odsek môžem podporiť ďalšími faktormi:
Ak sa vzdávame súčasného riešenia a prijímame súčasnú výhodu podporenú klamstvom, musíme resp. nesmieme zabúdať na F. F bude hociaký faktor, ktorý vplýva na r, už len samotné riziko by stačilo, ale toto F sa nedá klasifikovať, pretože tam môžeme natlačiť toho veľmi veľa, nepredvídateľné javy: cez makroekonomické javy až po zmeny vzťahov. Najhoršie/najlepšie na tom asi je to, že toto F sa vyvíja po celý čas ako sme už zaklamali. V jednom momente to môže mať úplne malinký význam, ale v inom čase môže riziko postupne narastať.

A to je "nutkanie" klamstva, čím to je ak chceme klamať? Narušená rovnováha je môj názor, poprípade aj človeku vlastná sebeckosť. Nuž, ale svet je krásny, všetci si chceme pomáhať. Na tom, že nám niekto klame nemôžeme vidieť len jeho vinu. Musíme ju nájsť aj v sebe. Ak mi niekto zaklame (keď som si istý, že sa jedná o klamstvo)tak viem dve veci: buď som ho sklamal a už mi neverí, alebo som pre niekoho "ľahko zneužiteľný".

Systém je jednoduchý, spoločnosť je systém. V dave nie je miesto pre jednotlivca, ten je "zožratý" davom. Za to, že mi klame si môžem ja. Krásu si môžeme užiť vtedy ak ľahko zistíme, že nám klame, najkrajšie je do očí. Od toľkej krásy potom neviem ako sa tváriť a či hrať hru, resp. znižovať jeho r. Krása je všade len si treba otvoriť oči a pozrieť sa.

á propos Detail výhry je informácia, ktorá je iným považovaná pre vás za nevedomú.

Erich Kopník

Erich Kopník

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Nespokojný s ničím, vždy vyhľadávajúci niečo nové lepšie. Niekedy až nepremyslene premýšľavý. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu