reklama

Moja tuba zubnej pasty

Prečo sa klamem? Nie je jednoduché žiť v realite a brať ju taká aká je? Milujem krásu všedného dňa, ktorá je veľa krát zastretá zbytočnosťami. Tá ma drží pri živote...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Predstavme si svoj život, uvedomíme si vlastne ako to všetko okolo nás plynie? Neviem, ale všimol som si to na vlastnej tube od zubnej pasty. Aká jednoduchá a užitočná vec, ktorá mi pripomenula ako to všetko okolo plynie a ako sa veci, pri ktorých sme si povedali: "Tak toto si do konca života zapamätám!", rozplynuli. Ako veci a ľudia opúšťajú našu myseľ každým novým dňom.

Ľutujeme tieto dni? Máme ich prečo ľutovať? Myslím si, že nie. Chceli by sme si pamätať všetkých tých ľudí čo sme stretli, všetkých, ktorí boli pri našich trapasoch, na ktoré sme sa všemožne snažili zabudnúť?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Život by mal byť ako tá moja tuba od zubnej pasty. Ak nám chutí, užívajme si ho. Ak nás omrzí alebo nebodaj aj uškodí, vymeňme si ju za sladšiu. S troškou sladšou príchuťou, nie takou čo časom skysnie alebo neviem akou reakciou zmení svoju chuť.

Chcel by som aspoň dve zubné pasty, pretože jedna nestačí a ten nápad by mal neuveriteľné účinky. Mať dve zubné pasty. Jedna úžasná, skvelá, plná chuti a ďaleko lepšia než tá druhá! A prečo? Práve preto aby som si tú svoju skvelú užíval. Chápeme sa? Tú skvelú by som používal stále, každý deň. Tá by sa nemíňala, práve naopak, zdalo by sa mi, že by pribúdala každým použitím. Tú druhú pastu by som používal keby mi nebolo dobre a moje myšlienky toho dňa by sa odvracali od tejto skvelej pasty. Tú by som použil a vďaka tej trpkosti by som vedel, že tá moja úžasná pasta je aj tak najlepšia aj keď v momentálnom stave mi tak nepripadá. Predstavme si tú jednoduchosť a pokoj, ktorý by nás umocnil keby sme vedeli, že si svoj život dokážeme ovládať prostredníctvom jednej pasty.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Toľká jednoduchosť len v jednej paste a tá by bola dostupná pre každého bez rozdielu, ktoré vo svete sú dnes. Už len malé deti vychovávame v rozdieloch, dneškom už nenechávame nič na slobodnú voľbu. Vždy nám všetci povedia rob to alebo to! Síce máme zákonmi slobodu zaručenú, ale je to tak?

Už pri narodení nás škatuľkujú podľa hociakého drobného detailu. Napríklad podľa viery, síce je to nepatrný rozdiel ale pozrime sa na svoje "spisy", kto sa k akej viere hlási, spočítavame to. Kritizujeme jednu či druhú. Poukazujeme na rozdiely, spoločnosť a médiá nás "učia" čo je dobré a čo je zlé...Potom ako sa narodíme dostaneme meno, v našej krajine aj rodné číslo. Zadelia nás ako kus tovaru na sklad. Potom vďaka socializácii sa začleňujeme, ale ako sa napríklad dieťa, ktoré vyrastie ako dieťa imigranta rozhodne byť príslušníkom štátu, v ktorom sa narodilo? Nijako?! Toto je potom tá naša voľba? Pre extrémny dopad tohto "dobrovoľného" rozhodnutia si môžeme predstaviť na Slovensku platiaci Branný zákon.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Možno sa ma spýtate, ale čo do pekla to má spoločné s mojou tubou? Nuž dosť, tuba je môj prostriedok na oklamanie mojej slobody.

Dokiaľ ľudia budú vládnuť ľuďom, tak dovtedy si budeme hľadať svoje tuby. Pýtate sa kedy a ako to vyriešiť? Neviem a ani nikdy to nebudem vedieť! Nie sme dokonalí ani nimi nechceme byť. Ľudia, teda my, sa desíme dokonalých vecí.

Vždy hľadáme optimálne riešenia, kedy to bude o stupeň vyššie a to keď budeme hľadať dokonalosť?

á propos Je dokonalosť synonymum pre optimálnosť?

Erich Kopník

Erich Kopník

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Nespokojný s ničím, vždy vyhľadávajúci niečo nové lepšie. Niekedy až nepremyslene premýšľavý. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu